Ingyenes 1 órás Google Shopping kampány elemzés & tanácsadás 50.000 Ft értékben
Lépjen szintet az e-kereskedelemben a DHL Express segítségével. Bővítse lehetőségeit, érjen el vásárlókat világszerte.
Ingyenes konzultáció és elemzés az Ön webshopjának nemzetközi potenciáljáról.
Árazz automatikusan a PriceKittel és spórolj meg magadnak heti 20 munkaórát! Próbáld ki ingyen!
Ingyenes ConvKit oktatás a konverziónövelő kampányok beállításához. Próbáld ki ingyen, most!
Ismertebb márka – jobb értékesítési esélyek! 60 perc, ingyenes médiavásárlási konzultáció 50.000 forint értékben a DisplayNOW vezetőjével, Csasztvan Nórával.
Automatizáld webáruházad folyamatait a Tharanis ERP-vel. Most 1+1 hónapot ajándékba adunk.
2017-ben egy hosszadalmas eljárás után a Google rekordösszegű, 2,4 milliárd eurós bírságot kapott az Európai Bizottságtól hatalommal való visszaélés miatt. Ahogyan a Google működött, azt a döntés értelmében "az uniós versenyszabályok értelmében jogellenesnek" minősítették.
A Google a keresési találati oldalán a termék hirdetések megjelenítésével olyan platformot hozott létre, amely csak a webshopok számára volt elérhető, ezzel megfosztva más árösszehasonlító oldalakat a verseny lehetőségétől.
Az iparágban megoszlanak a vélemények arról, hogy ez a megállapítás jogos-e vagy sem, de legalábbis a Google nagyon igyekezett változtatni ezen. Ha a Google nem hajtott volna végre jelentős lépéseket az összehasonlító oldalak befogadására, akkor a bírságot a világméretű bevételeinek mintegy 5%-ával (7-8 milliárd dollár) növelték volna évente. A Google ekkor a Google CSS program elindításával tette meg az első lépéseket a piaci verseny helyreállításához.
A CSS (Comparison Shopping Services) - termék/vásárlás árösszehasonlító szolgáltatást jelent. A CSS Partner egy olyan weboldal, amely különböző webáruházak árait gyűjti össze, azzal a céllal, hogy látogatóit ezekbe a webáruházakba irányítsa.
A Google Shopping (a Google keresési találati oldalán a "Shopping" fül alatt található) valójában a Google CSS szolgáltatása. Az uniós irányelveknek való megfelelés érdekében a Google leválasztotta az összehasonlító oldalát, és egy külön céget hozott létre. Ez azt jelenti, hogy a Google Shopping mint különálló összehasonlító oldal is egy CSS Partner, amely a Google keresési találati oldalán hirdet vásárlási hirdetéseket. Jelenleg más összehasonlító oldalak is vásárolhatnak a Google-tól a webshopok nevében vásárlási hirdetéseket. Egy ilyen vásárlási hirdetés pontosan ugyanúgy néz ki, mint a Google-tól származó vásárlási hirdetés, de a "itt: Google" link helyett a hirdetés alján az "itt: Depo.hu" link található.
A hirdetésre kattintva a látogató közvetlenül arra a webshopra kattint át, amelyet a CSS hirdet. Csak az "itt: Depo.hu" linkre kattintva a kereső a Google Shopping fül (a Google összehasonlító oldala) helyett a Depo.hu összehasonlító oldalára kerül. A Google Shopping CSS-sel való tisztességes verseny megvalósítása érdekében a Google 20%-os árréselőnyt alkalmaz ezen CSS-partnerek esetében.
A Depo CSS Shopping hirdetések jelenleg Magyarországon jelennek meg.
A Google CSS programmal kapcsolatos információkat a Google CSS Partner Portálon találod meg. Itt összehasonlíthatod a különböző CSS-partnereket is. A Google támogatási oldalán további információkat találsz a program működéséről.
A CSS program már számos változáson ment keresztül a múltban. A hirdetőknek kezdetben még a hirdetési költségeik egy részét is megtérítették. Ez volt az az eszköz, amellyel a Google lehetővé tette a hirdetőinek, hogy gyorsan igénybe vegyék a CSS-partnereket. Ez azonban csak átmeneti volt.
A 20%-os ajánlattételi kedvezmény azonban várhatóan hosszabb ideig fennmarad. Ez azt jelenti, hogy hosszabb ideig megéri a CSS-en keresztül hirdetni ahelyett, hogy közvetlenül a Google Shopping CSS-en keresztül hirdetnél.
Mi a helyzet a Depo CSS előfizetéssel?
A számos kedvezmény mellett, bármilyen kötöttség nélkül használhatod ki a Google CSS előnyeit. Ha a Google változtat valamit, vagy csak elégedettlen vagy az eredményekkel, egyik napról a másikra, következmények nélkül lemondhatod az előfizetést.
A CSS-partnerek az általuk képviselt gyártók nevében adhatnak fel Shopping hirdetéseket. Jelenleg a Google-tól eltérő, más árösszehasonlító szolgáltatón keresztül is lehet hirdetési kampányokat futtatni. Lehetőség van több CSS egyidejű használatára. Ilyenkor több Merchant Center (kereskedő központ) és a hozzájuk kapcsolódó kampányok hirdetnek a kereskedő nevében.
A következő két lépést kell végrehajtani a CSS-partneren keresztül történő hirdetéshez:
A kereséskor megjelenő shopping hirdetés alsó részén „By depo.hu” szöveget fogod látni.
Igen, a Depo-nál az alapvető kedvezményeken felül további 25.000 Ft termék hirdetési bónuszt is adunk a sikeres kezdéshez.
A CSS-partnerek közötti legfontosabb különbségek:
A CSS típusa: önkiszolgáló, menedzselt vagy kiszervezett.
Te magad hirdetsz vásárlási kampányokkal, vagy a CSS Partner végzi ezt helyetted? Az utóbbi esetben a CSS-partner kezelheti az te privát kampányaid, vagy akár ki is telepítheti a nevedben a saját kampányaid, és egy elfogadott kompenzációs modell (általában CPC/CPS) alapján elszámolhat veled.
Az üzleti modell: havi fix költségek vagy CPC/CPS a termékeknek a CSS-partner weboldalán való elhelyezéséért.
A Google kötelezőnek tekinti, hogy minden meghirdetett termék a CSS Partner összehasonlító webhelyén szerepeljen. Az, hogy mire fizetsz, CSS Partnerenként jelentősen eltér. Egyes felek fix havi összeget számolnak fel, mások CPC-arányok alapján dolgoznak.
Igen, alapesetben hozzá sem férünk a kampányaidhoz, így a kampány adataid teljesen el vannak zárva tőlünk.
Ebben az esetben a versenytársak számára olcsóbb a Google Shopping kampány, így versenyhátrányban vagy. Regisztrálj a Depo CSS előfizetésére, ahol árgarancia mellett veheted fel a versenyt a konkurensekkel.
A Depo CSS előfizetéssel 25%-al erősebb ajánlati licitet kapsz, ami akár 20%-os kedvezmény is lehet a Shopping kampányod kattintási díjából. A kattintási költség a hirdetési licit eredménye, vagyis máshogy viselkedik a CPC, ha magas ajánlatokkal, piacvezetőként hirdetsz, és máshogy viselkedik ha alacsony ajánlatokkal versenyzel a többiekkel.
A CSS partner 20%-os kedvezményt kap a CPC (cost-per-click) licitból, hogy a Google CSS-hez képest "versenyezhessen" a Google Shoppinggal. A Shopping kampányok ugyanúgy működnek, mint a Google Ads, egy aukción keresztül, amelyben a hirdető licitálhat az általa fizetni kívánt kattintásonkénti költségre.
A gyakorlatban ez a következőt jelenti: egy 80 Ft-os ajánlat a Depo CSS-en keresztül ugyanolyan értékű, mint egy 100 Ft-os ajánlat a Google Shopping CSS-en keresztül. Ez azt jelenti, hogy a hirdetőnek 25%-kal többet kell kínálnia a Google Shoppingon keresztül, hogy megfeleljen a Depo CSS-partneren keresztül tett ajánlatnak.
Ez az egyik leggyakrabban feltett kérdés a most váltó ügyfelektől. A CPC 20%-os kedvezménye nem olyan összeg, amelyet visszatérítünk, vagy amely megjelenik a Google Ads fiókjában. Ez egy licitálási előny a Google CSS-sel szemben. A hatása ugyanaz, mintha maradna a Google CSS-nél, és 25%-kal növelné a liciteket, azaz 25%-al többet ajánl a kattintásokért. Jobb pozíciókat realizál a termékmegjelenítésekben, és több aukcióba kerül be azzal, hogy 25% előnnyel licitál. Kampánya(i)d Shopping megjelenéseinek száma tehát növekedni fog, míg a CPC várhatóan csökkenni.
Mindkettő igaz. 20% kedvezményed lesz, ami azt jelenti, pl. hogy a te 80 Ft-os ajánlatod 100 Ft-nak felel meg, így tehát 25% előnyt szerzel a többi hirdetővel szemben, aki nem Depo CSS-en keresztül hirdet, hiszen neki 25%-al kell növelnie az ajánlatát, hogy a tieddel versenyezzen.
A te ajánlataid akár 20%-al olcsóbbak lesznek neked, ami azt jelenti, hogy a versenytársaidnak 25%-al kell többet ajánlania. Így versenyképesebb hiszen 25% előnnyel indulsz és mindezt kevesebb költséggel teheted meg.
Az automata kampányok is megkapják a 25%-os licit előnyt, amit kihasználva továbbra is automatikusan fognak működni, nem lesz bennük változás.
Igen, bármikor lemondhatod a szolgáltatást.
Igen, az árgarancia miatt nálunk kapod meg legolcsóbban a CSS licenszt.
Nincs, a Depo CSS-re való átállás teljesen kockázat mentes folyamat. Kampányaid tekintetében sincs leállási idő.
Egyetlen kivétel van, ahol extra figyelemre van szükség:
Ilyen kivételes esetben a licitstratégia által használt historikus adatok egy részét (az MCA-ból származó részt) újra kell építeni. A gyakorlatban azt tapasztaltuk, hogy ez a váltást követő kezdeti időszakban (első hetekben) minimális hatással lehet az eredményekre.
Igen van lehetőség, hogy egyszerre több CSS Partnerrel hirdess.
De érdemes tudni a következőket:
Sok CSS-partner felajánlja, hogy a saját kampányaid mellett további kampányokat is futtat. Ez növelné a láthatóságot és javítaná az eredményeket.
Ezt mondja erről a Google: "A második áras aukcióban az eladó soha nem versenyez saját magával egy ajánlaton. Ez a szabály mindig érvényes, függetlenül attól, hogy az eladó hány és milyen CSS-t használ. Ha két CSS tesz ajánlatot ugyanazon eladó nevében, a nyertes ajánlat és a nyertes CSS által fizetett ár ugyanaz, mintha ezeket az ajánlatokat ugyanaz a CSS tette volna."
Nem igaz tehát, hogy ha valaki több CSS-szel dolgozik, az növeli a termék hirdetés CPC-jét. Több CSS megléte ebből a szempontból elméletileg nem kell, hogy káros legyen. Bár figyelembe kell venni, hogy a további CSS-ek megnyerhetik az aukciót a te privát kampányaidhoz képest. Ez tehát a te privát kampányaid eredményeinek rovására megy. Előfordult már, hogy több webshopnál is romlottak a saját vásárlási kampányaik eredményei, mivel több CSS partner is hirdetett nekik.
Úgy gondoljuk, hogy egy webshop, amelyik shopping kampányokat használ, gyakran nem szeretné, ha a privát kampányainak eredményei romlanának amiatt, hogy “mások pontosan ugyanabban a tóban horgásznak”. Egy jó minőségű és széleskörűen optimalizált shopping kampányt működtető webshop nem várja el, hogy a CSS partnerek lecsípjék a kattintások és konverziók egy részét. És a webshop sem profitál ebből sokat. A hirdetni kívánó CSS partner(ek) is keresni szeretnének, és a "könnyű" kattintásokra (legjobb termékek, konkrét kifejezések és magas konverzió) fognak koncentrálni. A CSS partnernek is árrést kell teremtenie, így a webshop esetleg a saját kampányaival olcsóbban is meg tudta volna teremteni ezeket a konverziókat. Mi ezért is vállalunk árgaranciát.
A Google továbbra is azt írja: "Mindent megteszünk azért, hogy ugyanazt az ajánlatot (ugyanazt az eladó által kínált terméket) ne jelenítsük meg többször. Ha megállapítjuk, hogy ugyanazt a terméket ugyanattól az eladótól több CSS töltötte fel, akkor csak egyszer jelenítjük meg a hirdetési blokkban. Ritka esetekben, amikor nem tudjuk megállapítani, hogy két ajánlat azonos-e, előfordulhat, hogy mindkettő megjelenik ugyanabban a Shopping hirdetési blokkban."
A CSS további megjelenítéseket valósíthat meg a számodra, a saját magad által megjelenített termékeken kívül más termékeken is. De ezt te is megteheted a saját fiókoddal. Tegyük fel, hogy te a "mosógép" kifejezésre keresel rá, akkor a saját Google Ads fiókoddal megjelenítést kapsz például egy bizonyos típusú Samsungra, és egy CSS partner ugyanabban a blokkban a te üzletednek egy másik típusú megjelenítését kaphatja meg. Nem arról van azonban szó, hogy ezt csak a Google CSS partnereden keresztül történő hirdetéssel érheted el. A saját vásárlási kampányodból egyszerűen több terméket is megjeleníthetsz ugyanabban a blokkban.
Valójában arra a következtetésre juthatunk, hogy egy további CSS-partner csatlakoztatása, aki a számodra hirdet, csak akkor vezet további megjelenítésekhez, ha:
Röviden, nincs különbség aközött, amit egy további CSS-kapcsolat jelenthet további megjelenések generálásában, összehasonlítva az saját termékeid láthatóságának növelésére rendelkezésre álló lehetőségekkel (licitoptimalizálás, feed-optimalizálás).
Garantáljuk, hogy a magyarországi CSS Partnerek közül a mi csomagjaink a legolcsóbbak. Ezt proaktívan mi is figyeljük, de ha ennél olcsóbb CSS Partnert találsz, akkor kérlek jelezd azonnal, és azon az áron adjuk neked a csomagot.
Csak röviden: Árgarancia, 20% árkedvezmény, 25% nagyobb (erősebb) ajánlat, felmondási idő nélkül és 25.000 Ft ajándék termék hirdetési keret.
A Depo CSS-hez való csatlakozás rendkívül egyszerű, és teljesen online tudsz csatlakozni. Kezdd el ezen az oldalon regisztrációt, ahol szükségünk van a Merchant Center ID (kereskedői központ azonosítóra), hogy a Google-nak elküldhessük a CSS váltási kérelmet neked. Merchant Centered (kereskedő központod) átállítása a Depo CSS-re legfeljebb pár napot vesz igénybe.
Egy működő webáruház és a webáruház által használt Merchant Center azonosítója. Semmi gond, ha a regisztrációnál nem tudod a Merchant azonosítód, ezt megadhatod később is (de az összekapcsolás kérést csak ezzel tudjuk elindítani).
Természetesen minden adatod biztonságban lesz. Az ÁSZF része a titoktartás, valamint az üzleti adataidhoz (bevétel, CRM stb.) nem fogunk hozzáférni. Pro és Prémium csomagok esetén szerkesztési hozzáférést kérünk a Merchant fiókodhoz, de benne lévő adatokat nem mentjük le és fel sem használjuk.
Alapvetően mi nem fogjuk a kampányaidat kezelni és nem módosítunk rajtuk. A CSS előfizetés nem a Shopping kampányok kezelésre szolgál. Üzleti előnyöket biztosítunk neked: 20% kedvezményt, 25%-al nagyobb ajánlat a hirdetési licit során. Ezeket csak a CSS-el biztosítjuk neked, erre jönnek rá plusz szolgáltatások, amelyek attól függenek melyik csomagot választod. Az 25.000 Ft-os hirdetési keretet pedig mindenképp megkapod.
Igen, természetesen erre is van lehetőséged. A Depo CSS mögött több éves tapasztalattal rendelkező omnichannel marketing ügynökség áll. A Pro és Premium csomagunk tartalmazza a Merchant Center support-ot.
Erre azért van szükség, hogy a termékeid elérhetőek legyenek és jól tudjanak megjelenni a Google shopping hirdetések között. A Google Shopping egy termék kereső, amit ugyanúgy kezelni kell, mint a weboldalad SEO-ját.
Igen, csomagtól függően 15%, 20%, vagy 50% kedvezményt adunk második webáruházadra.
Egyrészt a Product Listing a jogi feltétele a CSS programnak, valamint csak így tudjuk garantálni számodra az árgaranciát és a kedvezményeket. Plusz nagyobb forgalmat kap az oldalad.
Igen az induláshoz 25.000 Ft hirdetési bónuszt / kupont adunk. A 29 Ft-os kattintási díjjal ebből kb 1700 kattintást tudunk biztosítani neked, ami azért nem rossz kezdésnek… :)
Bármikor lemondhatod az előfizetésedet nálunk. Ekkor gondoskodunk a Merchant Center összekapcsolás átalakításáról és az előfizetésed törléséről, már másnapra. Nem az a célunk, hogy magunkhoz láncoljunk, hanem veled együtt e-kereskedelmi sikereket érjünk el.
Bármikor lemondhatod az előfizetésedet nálunk. Ekkor gondoskodunk a Merchant Center összekapcsolás átalakításáról és az előfizetésed törléséről, már másnapra. Nem az a célunk, hogy magunkhoz láncoljunk, hanem veled együtt e-kereskedelmi sikereket érjünk el.
Igen, tényleg nincs. Bármikor lemondhatod és nincs felmondási idő.
Nem szükséges bankártyádat megadnod, elég egy számlázási címet, ahova számlát ki tudjuk állítani. Az CSS előfizetés prepaid - előre kifizetett rendszerben működik, így felmondásnál az előre kifizetett, de fel nem használt egyenleget 8 napon belül visszautaljuk.
Igen. Minden csomag esetén jár kedvezmény, ha az éves előfizetési díjat választod. A részleteket a csomagok összehasonlításánál tudod megnézni.
Bízunk benne, hogy erre nem fog sor kerülni, de ha mégis megtöténik, akkor a megszűnés napjával megszüntetjük az előfizetést és készítünk egy elszámolást az ügyfelek számára. A fennmaradó egyenlegről mindenki szabadon dönthet, hogy fel akarja-e használni a Depo.hu weboldalán termék hirdetésekre, vagy kéri-e az egyenleg visszautalását.
Igen.
Használd ki a kedvezőbb Google Shopping hirdetési feltételeket és profitálj többet hirdetéseidből! Próbáld ki ingyen, hűségidő és bankkártya regisztráció nélkül.
Ingyenes regisztráció